![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VyhľadávaniePonuka
|
Refraktometer na prevádzkové kvapaliny automobiluRefraktometer na prevádzkové kvapaliny automobilu ( chladiaca kvapalina, ostrekovače, elektrolyt, AdBlue )MRBC4AB-ATC Tento optický prístroj - refraktometer na meranie prevádzkových kvapalín osobných i nákladných automobilov a autobusov (nemrznúca kvapalina do ostrekovačov, chladiaca kvapalina, elektrolyt, AdBlue®) je, narozdiel od bežne používaného typu refraktometra s označením REF 404, vybavený automatickou kompenzáciou teploty, ktorá umožňuje používateľovi koncentrovať sa iba na meranie, bez ohľadu miernej zmeny teploty okolia a je konštruovaný pre meranie nasledujúcich veličín: Stupnica pre určenie stavu elektrolytu autobaterky (olovený akumulátor)
Stupnica G13 - pro stanovenie bodu tuhnutia chladiacej kvapaliny (Propylénglykol) Túto stupnicu refraktometra využijete pre meranie bodu tuhnutia chladiacich kvapalín na báze propylénglykolu v automobiloch (napríklad chladiace kvapaliny FRIDEX® EKO, FRIDEX® EKO EXTRA, SOLAREN® P EXTRA, SOLAREN® P PLUS, FRITERM® P PLUS).Túto stupnicu je tiež možné použiť pre meranie bodu tuhnutia teplonosnej kvapaliny na báze propylénglykolu v solárnych systémoch (napríklad KOLEKTON P SUPER, SOLARTEN SUPER) alebo bodu tuhnutia chladiacich kvapalín pre tepelné čerpadlá a chillery (napríklad TERMOFROST P).
Stupnica G11/G12 - pro stanovení bodu tuhnutia chladiacej zsmesi (Etylenglykol) Túto stupnicu refraktometra využijete pre meranie bodu tuhnutia chladív a chladiacích kvapalín na báze etylénglykolu (ethylenglykolu) - chladivá špecifikácie G11 (chladiace kvapaliny špecifikácie VW TL 774-C - napríklád FRIDEX® G 48, FRIDEX® STABIL) a chladiacich kvapalín G12 (chladiacej kvapaliny VW TL 774-D/F/G - napríklad FRIDEX® G PLUS), ktoré sa používajú taktiež vo vozidlách VW Group - značky Škoda, Volkswagen, SEAT, AUDI.Túto stupnicu je tiež možné použiť pre meranie bodu tuhnutia teplonosnej kvapaliny na báze etylénglykolu pre tepelné čerpadlá a chillery (napríklad TERMOFROST E).
Stupnica pre bod tuhnutia nemrznúcej zmesi (Etanol) pre ostrekovače
Stupnica SRF1 - bod tuhnutia nemrznúcej zmesi (Isopropanol) pre ostrekovače
Stupnica Urea - pre meranie kvapalného aditiva AdBlue Stupnica na kvapalné aditívum AdBlue (zdraviu a životnému prostrediu neškodná močovina podľa DIN 700 70, určená pre automobilový priemysel) používaného pre úpravu výfukových plynov na úroveň emisných limitov Euro 4 a Euro 5.AdBlue je chemicky vysoko čistý, bezfarebný, netoxický vodní roztok (32,5 % hmotnosti - táto hodnota je na stupnici zvýraznená predĺženou ryskou) syntetickej močoviny používanej ako redukčný prostriedok pre technológiu SCR v dieselových motoroch. AdBlue sa vstrekuje do katalyzátoru, kde sa vplyvom tepla rozloží na oxid uhličitý (CO2) a amoniak (NH3). Amoniak ďalej reaguje s oxidom dusíka (NOx) obsiahnutom v spalinách nafty a tak sa z výfuku do ovzdušia, miesto zdraviu nebezpečných NOx, uvoľňuje iba čistý dusík (N) a vodnú paru (H2O). Tento chemický proces sa nazýva selektívna katalytická redukcia (SCR). Bod počiatku kryštalizácie je -11 °C (viz ISO 22241/DIN 70070/AUS32).
Postup merania: Meranie roztokov je veľmi jednoduché, rýchle a na rozdiel od hustomerov aj úsporné. Na optickú časť refraktometra stačí kvapnúť pár kvapiek meranej látky, priklopiť krytku hranola (tým sa látka lepšie rozprestre po meracom hranole), priložiť oko k okuláru, podívať sa proti svetlu (prípadne doostriť) a na stupnici môžete pohodlne odpočítať výslednú hodnotu. Upozornenie: Chladiace kvapaliny se niekedy predávajú ako koncentrovaná zmes, ktorú je nutné riediť vodou. Bod tuhnutia koncentrátu je iný, ako bod tuhnutia uvádzaný na jeho obale! Tam se väčšinou, z marketingových dôvodov, uvádzajú tie extrémnejšie (nižšie) hodnoty. Koncentrát sa väčšinou riedi pitnou vodou (skôr sa používala destilovaná voda), ale vždy sa riaďte pokynmi od výrobcu kvapaliny ! Obecné technické parametre
|
Novinky
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Created by WebSlužby.sk |